Galeria Adriana Varejão / Inhotim, Brumadinho, Brazil from Pedro Kok on Vimeo.
Opened in 2006, the Inhotim Institute in Brumadinho, Minas Gerais, Brazil is a centre for contemporary arts. Houses artwork from brazilian and international artists in several pavilions, galleries and throughout its gardens, which were conceived by Roberto Burle Marx.
Recorded with the Canon 5D Mark II and TS-E 24mm lens. Edited in Final Cut Pro. No color grading. Soundtrack by 'The Cinematic Orchestra'.
This is part of a continuous experiment, a solitary study, on transposing the language of architectural photography into video. The reference to photography is clear, with many takes with a fixed camera, and few movements (also due to my lack on experience on that matter). As the objective is the understanding of the architectural project, the takes are several seconds long –always more than five. The human figure is essential, as it demonstrates scale, axis, paths and possible interactions between man and building. The recorded sound, of low quality and subject to wind noise, was replaced by a soundtrack, which then based the editing process.
By Pedro Kok on Vimeo.
Ouvert en 2006, l'institut d'Inhotim à Brumadinho, Minas Gerais, Brésil est un centre pour les arts contemporains. Maison des artistes brésiliens et internationaux avec plusieurs pavillons, galeries et jardins, qui ont été conçus par Roberto Burle Marx.
Enregistré avec le Canon Mark II et un objectif TS-E 24mm, édité dans Final Cut Pro. Pas de modification des couleurs. Bande son par 'The Cinematic Orchestra'.
Une expérience continue, une étude solitaire, sur transposer le language de la photographie architecturale dans la vidéo. La référence à la photographie est claire, avec beaucoup de prises avec un appareil photo fixe, et peu de mouvements (aussi dus à mon manque d'expérience sur cette matière). Car l'objectif est l'arrangement du projet architectural, les prises font plusieurs secondes de long, toujours plus de cinq. La figure humaine est essentielle, car elle démontre la balance, l'axe, les chemins et les interactions possibles entre l'homme et le bâtiment. Le son enregistré, de mauvaise qualité et sujet au bruit de vent, a été remplacé par une bande sonore, qui a alors basé le procédé d'édition.
Par Pedro Kok sur Vimeo
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire